افزودنی های بتن, فوق روان کننده ها

توضیحات 
افزودنی RPC‌۱۰۳ BC بر پایه پلی‌کربوکسیلات‌ اتر برای افزایش کارایی و اسلامپ بتن و همچنین کاهش نسبت آب به سیمان در روانی ثابت برای تأمین مقاومت نهایی بیشتر بکار می‌رود. افزون به آن ، ماده افزودنی بسیار مؤثر در کاهش زمان گیرش و سریع روند سخت شدن ملات و بتن است .گروه‌های پلی‌کربوکسیلات به دلیل داشتن شاخه‌های فرعی آب دوست علاوه بر نیروی الکتروستاتیک ، نیروی دفع استریک نیز ایجاد می‌نماید که باعث افزایش قدرت دافعه بین ذرات سیمان شده و روانی بتن را در مدت زمان بیشتری نسبت به روانسازهای دیگر حفظ می‌نماید. این مولکول‌های پلیمری به سطح ذرات سیمان می‌چسبند و باعث دفع ذرات از یکدیگر می‌شوند و آب به دام افتاده آزاد شده و مخلوط همگنی ایجاد می‌گردد و روانی ملات افزایش می‌یابد و هیدراتاسیون به شکل یکنواخت انجام می‌گیرد.

کاربردها
تولید بتُن خود متراکم
تولید بتُن روان و سیال
بتُن ریزی با حداقل استهلاک تجهیزات
اجراي سازه‌هاي فوق‌العاده مسلح
ساخت بتن در مناطق گرمسیر
بتن ریزی های حجیم
بتن ریزی در مقاطع گسترده
بتن ریزی بدنه سدها
اسکله ها و دال های عظیم
بتن ریزی های طولانی و حفظ یکپارچگی مقاطع هم جوار

ویژگی ها و مزایا
حفظ اسلامپ و کارایی بتن برای مدت طولانی
انتقال بتن در مسافت های طولانی به همراه حفظ کارایی
افزایش مقاومت نهایی مقاومت نمونه شاهد
كاهش آب اختلاط بتُن در رواني ثابت
كاهش عيار سيمان در مقاومت ثابت
افزايش انسجام بتُن
بهبود قابلیت پمپاژ
افزايش خاصيت نفوذ ناپذيري
پايداري بيشتر در برابر سيكل‌هاي يخبندان – ذوب و افزايش دوام بتُن

نحوه استفاده
ميزان مصرف بین ۳/ ۰تا ۷/۰ درصد وزن سیمان مصرفی (سه دهم تا هفت دهم برای ۱۰۰ کیلوگرم سیمان ) است که میزان مصرف قطعی با توجه به شرایط مختلف آب و هوایی و نوع شن وماسه و سیمان مورد استفاده بایستی توسط تست های آزمایش کارگاهی بدست آید .
فوق روان کننده ۱۰۳NPC یک افزودنی آماده مصرف است و باید در زمان ساخت بتن اضافه گردد . تاثیر بهتر آن زمانی است که حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد آب بتن اضافه شده باشد . هرگز این محصول را به مصالح خشک اضافه نکنید . برای اختلاط کامل به مدت ۶۰ ثانیه با درو تند مخلوط را هم بزنید .

دریافت فایل PDF محصول

پروژه های مرتبط