ترمیم کننده ها

توضیحات
ترمیم کننده بتن ضد آب ، نوعی ملات آماده پودری بر پایه سیمان می باشد که به واسطه وجود ترکیبات پلیمری در ساختار خود علاوه بر قدرت چسبندگی بسیار زیاد به انواع سطوح و مصالح مخصوصا بتن ، امکان نفوذ ناپذیر نمودن سطح مورد کاربرد را نیز فراهم می سازد . این نوع ترمیم کننده به دلیل ساختار پیوسته ونرمی که دارد امکان دستیابی به سطوح صاف و یکنواخت را به راحتی فراهم می سازد .

کاربردها
تسطیح و ترمیم سطوح متخلخل
زیر سازی کف و دیوارها قبل از نصب انواع مصالح دکوراتیو و پوشش ها
تسطیح ناهمواری های ناشی از خطا در قالب بندی
پرنمودن حفره ها میان بولت ها
زیرسازی سطوح در تماس مستقیم با آب
اجرای ماهیچه آب بند در سازه های آبی

ویژگی ها و مزایا
حصول سطوح نهائی کاملا صاف و یکنواخت
چسبندگی فوق العاده زیاد به انواع مصالح
بدون انقباض
حصول مقاومت سریع
مقاومت مکانیکی مناسب
مقاوم در برابر سیکل های ذوب و یخبندان
آماده سازی سطوح بتنی برای آب بندی و نفوذ ناپذیر سازی
سهولت اجرا
عدم ایجاد خوردگی آرماتورها
مقدار مصرف کم
قابل ارائه در رنگهای مختلف

نحوه استفاده
بسته به مقدار تخلخل و ناهمواری سطوح مورد اجرا ، برای پوشش یک متر مربع به ضخامت ۱ میلی متر حدود ۱/۵ تا ۱/۸ کیلوگرم ترمیم کننده مورد نیاز میباشد .
الف – زيرسازي:
سطح زير كار بايد كاملاً تميز و فاقد گرد و غبار و چربي باشد. براي آماده‌سازي آن مي‌توان از بتُن شيمي ۱۶۳ (پرايمر) استفاده كرد. برای افزايش چسبندگي بهتر است سطح زير كار زبر و مرطوب باشد.
ب – اجرا:
به میزان ۳۰تا ۴۰ درصد وزن بتُن شیمی ۱۴۲، آب را با پودر مخلوط کنید تا خميري يكنواخت و همگن به دست آيد. پس از ۱۵ دقيقه مجدداً كمي آن را به هم زده و استفاده كنيد. به منظور اختلاط بهتر و آسان‌تر مي‌توان از همزن بتُن شيمي استفاده كرد. در هر مرحله ملات را حداكثر تا ضخامت ۶ ميلي‌متر به كار ببريد. براي دستيابي به ضخامت‌هاي بيشتر مي‌توان ترميم را در چند مرحله اجرا كرد. با اين روش ترميم تا ضخامت نهايي ۲۰ ميلي‌متر قابل اجراست. ملات آماده شده بايد حداكثر در مدت نيم ساعت مصرف شود.

پروژه های مرتبط