نانو تکنولوژی در افزودنی های بتن ، بتن شیمی

نانو تکنولوژی در افزودنی های بتن

مصالح شیمیایی ساختمانی بتن

امروزه بهره‌گیری از فناوري‌هاي پیشرفته از جمله نانو، توجه بسیاری از فعالان و اعضای مجامع علمي و صنعتي در صنعت ساخت‌و‌ساز را به خود جلب کرده است. فناوری نانو عبارت است از تولید مواد و محصولات در مقیاس طولی نانومتر، که با ایجاد خواص منحصر بفرد در آنها، افزایش کیفیت نهایی محصولات را در پی دارد. شکی نیست که چشم‌انداز این فناوری نامحدود و شگفت‌انگیز است و جهانیان دنیایی مدرن را به‌پشتوانه این تکنولوژی فراگیر انتظار می‌کشند.

به گزارش Consbank، گروه تحقیقاتی بتن شیمی خاورمیانه موفق به تولید نسل جدیدی از محصولات بر پایه فناوری نانو در این صنعت شده است. با توجه به اهمیت نانو مواد و خواص منحصربه‌ فرد آنها، تولید محصولات بر پایه فناوری نانو اقدام بسیار مهمی است که تحولی شگرف درصنعت ساختمان ایجاد کرده است. به بیان دیگر فناوری نانو انقلابی جدید در آینده این صنعت رقم می‌زند. این فناوری قادر به بهبود روش، کیفیت و کاهش خطرات برای محیط زیست است و فرصت‌هایی را برای تولید محصولات جدید فراهم خواهد کرد.

تحقیقات نشان داده است که بتن از خواص نانو‌ مواد تأثیر می‌پذیرد و دلیل آن نیز ماهیت نانومتری آن‌هاست. در نتیجه افزایش سطح تماس و افزایش برهم‌کنش‌های شیمیایی میان نانو‌مواد و ترکیبات بتن، خواص بی‌نظیری همچون تراکم ساختار خمیری بتن، کاهش نفوذ‌پذیری،افزایش مقاومت نهایی و جلوگیری از نفوذ یون کلر و سولفات‌ها به داخل بتن و مواردی از این دست به وجود می‌آید.

هدف شرکت بتن‌شیمی خاورمیانه، خلق نسل جدیدی از مصالح شیمیایی ساختمانی با عملکردهای بالا و خواصی جدید و متمایز از محصولات متداول است. تمرکز گروه تحقیقاتی بتن شیمی خاورمیانه بر تهیه و تولید محصولاتی بر پایه نانومواد قرار گرفته است که دنیای بتن را از بنیاد متحول خواهد کرد.

با توجه به بازار روز افزون افزودنی‌ها، استفاده از فناوري نانو و پتانسیل‌های فراوان این عرصه در صنعت ساخت‌و‌ساز، گامی مؤثر و مهم در مسیر توليد محصولاتی مرغوب‌تر و با دوام بالا خواهد بود.

این پست توصیه می شود

نظرات